Michelin лансира в София новата си подобрена линия тежкотоварни гуми X Line Energy. Лятното й издание бе представено през есента, а зимното вече е готово да посрещне несгодите на студовете през следващата година. Гамата излиза на пазара едновременно с въвеждането на новия европейски регламент за етикетиране на гумите от 1 ноември.
В сегмента тази гума се отличава с максимално дълъг пробег, ниско съпротивление при търкаляне, а това влияе на разхода на гориво. Производствените тестове с камиони Renault показват намаление на разхода на гориво с 0,74 л/100 км спрямо предишния модел Energy SaverGreen при средна скорост 80 км/ч. При годишен пробег над от 130 000 километратова се изразява средно в спестени 1000 евро за дванадесетте месеца спрямо предишния модел и се избягват 1,3 т СО2 вредни емисии.
Освен това X Line Energy е с 10% по-добро странично сцепление и ползва технологията „водна капка“, която при износване от от 2/3 на каналите се отварят нови. Тя се прилага за първи път в ремаркетните гуми, досега беше актуална само при диференциалните.
Новата гума е с три подобрения в шарките, нови смеси и металокорни нишки. Освен това ползва и каркас Energy Flex във всички позиции, предните, които са с индекс Z са и с увеличена раменна част на протектора, делта ламели със 7-процентов наклон. Това се изразява в по-добро сцепление и по-голямо контактно петно с пътя, а оттам – и в по-добра стабилност на тежкотоварния автомобил. Системата Power Pump спомага за по-бързата евакуация на водата.
Ценово новата гума няма да е по-скъпа от предишния модел, а топлият й регенерат напълно отговаря на характеристиките на една нова гума. Специалистите от Michelin напомниха, че ползването на азот за гумите е добро решение, защото молекулата му е по-голяма и излиза много по-бавно от вентила. Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!