46-и брой на BBC TopGear България идва с 330 км/ч

Общи 09 март 2011 | Speed-Press.com A- A+ 5640 посещения | без коментари

Новият брой става арена на сравненията и на проверка на качествата на уникални возила. Сравнения, но не чрез сухи тестове и таблици, а с типичните за TopGear сочни и увисващи челюстта фотографии, гарнирани със солидна дози хумор.
Джейсън Барлоу изцежда MP4-12C като мокър халат, и разкрива детайлите, които правят тази кола толкова уникална, а после Джезата се опитва да дефинира любовта към една кола. „Тя не може да се измери с цифри, а се усеща като особено чувство в стомаха", казва той.
Рубриката „Gear" продължава с още едно сравнение - среща на една класическа легенда с нейната съвременна роднина - оригиналният Mini Cooper се изправя срещу Mini Countryman. Cooper-ът, който извоюва иконичния си статус на ралита, като „Монте Карло", навършва 50 години - един добър повод за посещение на Кол де Турини, в една апокалиптична снежна приказка, както се казва.
Ричард Хамънд също изправя две уникални возила едно срещу друго. Един срещу друг застават най-напредничавият за времето си суперавтомобил Porsche 959 и фурията, отмъкнала титлата му „Най-бърза серийна кола" през 1987 г. Ferrari F40. Разиграва се титанична битка, а Хамстера преодолява страха си и осъзнава, че да срещнеш героите от детството си не е това, което си мислеше.
И за да е най-пълна легендарно-рекордната скоростна картинка, проследяваме и реставрацията на Bluebird K7. Лодката на Доналд Кемпбъл, с която той намира гибелта си, излитайки от езерото Конистън с 480 км/ч. Реактивната „Синя птица" от 67-а година вече е извадена от дъното, реставрира се и скоро ще заработи отново.
Отново заработва и рали бегачката Lancia Stratos, само че под формата на нова интерпретация, базирана на Ferrari 430 Scuderia. Така нареченият нов Stratos реално не е Lancia, а поръчков уникат, помещаващ частите на бруталното Ferrari, но в по-късо междуосие. Може да си представите за какво става въпрос. Ако не можете, ще прочетете.
Брой 46 не минава и без „сериозен" тест, в който TopGear изправи Merc CLS срещу алтернативата му от Инголщад Audi A7, за да видим дали тя реално е такава.
За контраст с едрокалибрените двигатели пробвахме VW XL1 - икономичното автомобилно бъдеще, горящо по 0,9 л дизел на 100 км. Пламен Георгиев пък реши да провери какво е да караш с 0 л/100 км и се качи в електрическото Mitsubishi i-MiEV. В България вече се продадоха два броя от напълно идентичните с него Peugeot iOn-и, а дали има смисъл от тези коли, ще прочетете в заключението. Ще си направите и лични изводи от материала, обобщаващ проведените наскоро конференции по повод бъдещето на електромобилите у нас. С това в „Тест" покриваме ДВГ и електрическата теми, ами хибридната? И нея. Карахме Toyota Auris HSD, а накрая направихме и няколко проверки. Любо Станиславов пътува до Австрия, за да провери дали Chevrolet Captiva е станала по-добра, Пламен Георгиев отиде до Испания, за да разбере дали новият Ford Focus е наистина глобален, а Иван Монев пътува из родината ни, за да види дали Peugeot 508 ще може да догони немците.

 
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте