Френският производител Peugeot е подготвил 6-местен прототип със солиден и спортен дизайн за автомобилния салон във Франкфурт. Идеята за това MPV от бъдещето е за изключително икономичен автомобил благодарение на електрическото задвижване, ниската маса и пропорциите на каросерията, гарантиращи нисък коефициент на аеродинамично съпротивление - едва 0,28.
Дължината на автомобила е 4954 мм при височина едва 1373 мм и широчина от 1990 мм. Четирите отварящи се срещуположно като „полуножица" врати улесняват достъпа до купето. Двете сгъваеми задни седалки с лекота се превръщат в централен ред благодарение на умната система за дърпането им. Подобен похват производителите показаха в демонстрираната миналата година на автосалона в Париж концепция HR1. Седемте ребра на джантите са „завихрени" турбинообразно така, че създават усещането за движение, дори когато автомобилът е в покой. Спойлер и две странични престилки допълват устремния профил на концепцията.
Задвижването е поверено на технологията HYbrid4, доказала се в първия дизелов хибрид в света 3008 HYbrid4. Тя ще функционира и в 508 RXH 2012. Технологията съчетава дизелов мотор с вътрешно горене за предните колела и електродвигател за задните. Тя позволява и четирите колела да бъдат задвижващи, когато двата агрегата работят заедно. Под капака на HX1 ще е монтиран 2,2-литров дизелов мотор с макс. мощност от 204 к.с. При прототипа той ще бъде куплиран с 6-степенна предавателна кутия, позната ни от 508 GT. Електродвигателят на концепцията разполага с 95 к.с. Така сумарната мощност на автомобила достига до 299 к.с.
HX1 е с литиево-йонни батерии, които могат да бъдат зареждани от стандартен 240-волтов контакт. Така в комбиниран цикъл автомобилът отделя едва 83 г/км CO2. Той ще е способен да измине около 30 км изцяло на електричество.
Освен всичко останало Peugeot се е съюзила и с дизайнера на луксозни обувки Пиер Арди за създаването на концептуални обувки, които съответстват на футуристичния дизайн на автомобила.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!